Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Τουριστική προβολή


Καταρχήν είναι απορίας άξιον γιατί στα μέσα Μαϊου συζητάμε για τουριστική προβολή του 2011, όταν είναι  φανερό ότι όλες οι δράσεις για τη φετινή περίοδο θα έπρεπε να έχουν ήδη ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο. Κατά συνέπεια αν θέλουμε να μιλάμε σοβαρά, τότε όλες οι περαιτέρω δράσεις ουσιαστικά θα αφορούν το 2012 και όχι το '11.
Από εκεί κι έπειτα η τουριστική προβολή της περιοχής μας, προφανώς πρέπει να προβάλλει τόσο το Ν. Αιγαίο συνολικά, όσο και κάθε νησί ξεχωριστά. Θέση μας είναι ότι για να αναπτυχθεί ο Τουρισμός μας και να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, θα πρέπει να υπάρξει ποιοτική αναβάθμιση του και ταυτόχρονα το βάρος να πέσει στις εναλλακτικές μορφές. Αυτή μπορεί και πρέπει να είναι η μόνη απάντηση στο μοντέλο του μαζικού τουρισμού που έχει προ πολλού εξαντλήσει τα όρια του.

Συνολικά όμως, ας μην έχουμε αυταπάτες, τόσο ο ποιοτικός τουρισμός, όσο και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών μακροπρόθεσμα είναι απόλυτα συνδεδεμένοι με μια σειρά παραμέτρους που εξαρτώνται από τις κεντρικές πολιτικές. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ακτοπλοϊκό (ασφάλεια, κόστος μεταφοράς, συχνότητα, ποιότητα, αλλά και έγκαιρος προγραμματισμός δρομολογίων), τη διατήρηση του τοπίου και του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος (που σημαίνει χωροταξικό σχεδιασμό, σταμάτημα της άναρχης και αυθαίρετης δόμησης, αυστηρά μέτρα προστασίας κατά της κακοποίησης του περιβάλλοντος), το θέμα της υγείας ώστε οι επισκέπτες να αισθάνονται ασφάλεια, τη διασφάλιση εργασιακών, ασφαλιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων στους εργαζόμενους στους κλάδους που σχετίζονται με τον τουρισμό (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστίαση, μέσα μεταφοράς), έτσι ώστε να συμβάλλουν στην καλλίτερη ποιότητα των υπηρεσιών, το γενικότερο κλίμα και μέτρα οικονομικής πολιτικής που να στηρίζουν τους εμπόρους και τους μικρούς επιχειρηματίες (μειωμένος ΦΠΑ, έλεγχος των τιμών), τη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής έτσι ώστε τα ποιοτικά τοπικά προϊόντα να αποτελούν στοιχείο της τουριστικής ανάπτυξης.

Από εκεί και έπειτα η τουριστική προβολή, πρέπει να μην είναι σπάταλη και ταυτόχρονα να είναι διαφανής (να υπάρχει κοινή καμπάνια και παρουσία στις εκθέσεις από Περιφέρεια και Δήμους) και επίσης να είναι στοχευμένη και εξειδικευμένη στα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε νησιού, με στόχο την ανάδειξη των επιμέρους εναλλακτικών μορφών. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να βγουν και οι αντίστοιχες εκδόσεις, φυλλάδια κλπ., γιατί δεν μπορεί πλέον να συνεχίζεται γενικώς και αορίστως η γενικευμένη προβολή όπως την έχουμε γνωρίσει. Θα μπορούσε π.χ. να βγει φυλλάδιο με νησιά που παράγουν καλό κρασί, φυλλάδιο με τις πολιτιστικές διαδρομές ανά νησί, φυλλάδιο με τις περιοχές καταδυτικού τουρισμού, φυλλάδιο με τα γεωλογικά μνημεία των νησιών κ.ο.κ.   
Εκτός από την παρουσίαση στο εξωτερικό όμως, σημαντικό ρόλο παίζει το "συμμάζεμα" στο εσωτερικό. Στόχος οι τουρίστες-επισκέπτες να γίνονται διαφημιστές του τουριστικού τους προορισμού στον τόπο τους.
Ποιοτικά στοιχεία που πρέπει να διασφαλιστούν είναι η διαχείριση των σκουπιδιών με την εξάλειψη των ανεξέλεγκτων ΧΑΔΑ, η καθαριότητα των πόλεων και των δρόμων και των χώρων του κάθε νησιού, η ρύθμιση του κυκλοφοριακού των λιμανιών και η διαμόρφωση ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων, η λειτουργία γραφείων τουρισμού στις εισόδους (λιμάνια, αεροδρόμια), όπου θα παρέχονται λίστες ξενοδοχείων και δωματίων με χάρτη, τοποθεσία και τιμές , για να μπορεί ο επισκέπτης να επιλέγει με ασφάλεια και αξιοπρέπεια καταλύματα και να σταματήσει το χάλι της άγρας πελατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου