Στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της 30/5/2011 που έγινε στη Σύρο, ο εκπρόσωπος της παράταξης μας Παύλος Χρυσαφίδης, τοποθετήθηκε στα παρακάτω θέματα:
Καταρχάς, σχετικά με τις Ερωτήσεις – Επερωτήσεις που είχαμε υποβάλει, δεν υπήρξε καμία απάντηση, διότι όπως εξηγήθηκε από τον πρόεδρο του Π.Σ. στην προηγηθείσα συνεδρίαση της Επιτροπής για τον Κανονισμό, αυτές θα απαντώνται γραπτά.
Σχετικά με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης:
α) Επικύρωσε τα πρακτικά των προηγούμενων συνεδριάσεων και ζήτησε αυτά να δημοσιεύονται στο site της Περιφέρειας.
β) Συμφώνησε με την επιβεβαίωση της διαχειριστικής επάρκειας της Περιφέρειας και ζήτησε να υπάρξει ειδική συζήτηση για το ΕΣΠΑ σε επόμενο περιφερειακό συμβούλιο, δεδομένου ότι από 1/7 η συγκεκριμένη αρμοδιότητα θα περάσει στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Ν. Αιγαίου. Επιπλέον είναι ανάγκη να ενημερωθεί το περιφερειακό συμβούλιο, αφού πρόσφατα έγινε στη Σύρο συνάντηση με συμμετοχή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου της διαχειριστικής αρχής, δημάρχων κλπ.
γ) Σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων στα δύο νησιά Ανάφη και Χάλκη, τόνισε ότι πράγματι αυτό εμπεριέχει πρωτοποριακές δράσεις, που εφόσον πετύχουν θα πρέπει να αποτελέσουν και πρότυπο για τα υπόλοιπα νησιά και κυρίως για τα μικρά. Επεσήμανε όμως τα παρακάτω δύο σημεία: 1) Οι πλαστικές βιοαποδομήσιμες (βιοδιασπώμενες) σακούλες που θα διατεθούν στα σπίτια για την ανακύκλωση, να μην είναι πλαστικές αλλά πραγματικά βιοδιασπώμενες από πατάτα ή καλαμπόκι (το νομαρχιακό συμβούλιο Κυκλάδων είχε υιοθετήσει παλαιότερα σχετική πρότασή μας για χρήση αυτού του τύπου σακούλας, ξεκινώντας από τις ανάγκες της νομαρχίας, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ). 2) Η μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών μέσω εταιρείας ανακύκλωσης, πρέπει να διασφαλιστεί μέσω σύμβασης που δεν θα μπορεί να αθετηθεί, διότι μέχρι σήμερα έχει παρατηρηθεί πολλές φορές το φαινόμενο να παραμένουν τα υλικά χωρίς μεταφορά για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω αφερεγγυότητας των εταιρειών που είχαν αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Επίσης, προκειμένου να εμπεδώσουν οι πολίτες τη σημασία της ανακύκλωσης, πρότεινε η περιφέρεια να πρωτοπορήσει και ό,τι χαρτί χρησιμοποιεί (φωτοτυπίες, ντοσιέ, έντυπα, εκδόσεις, κλπ.) να είναι ανακυκλωμένο.
δ) Καταψήφισε τη μελέτη για το χωροταξικό σχεδιασμό για τις υδατοκαλλιέργειες με το σκεπτικό ότι αυτή βασίζεται στη λογική πώς η αλιεία να μην επηρεάσει την ιχθυοκαλλιέργεια, ενώ όπως τόνισε, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της χώρας μας (εκτεταμένο δίκτυο ακτογραμμών, σχηματισμός πολλών κόλπων, όχι μεγάλα βάθη, πλούσιος βυθός με βραχώδη υφή, πολλά ρεύματα και καλή οξυγόνωση της θάλασσας, ενδιαφέρουσα μέση θερμοκρασία των νερών, πλούσια βιοποικιλότητα, κλπ.), αποκτά ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της χώρας η αλιεία και ειδικά η παράκτια, ως παραδοσιακός κλάδος του πρωτογενή τομέα, κάτι που σχετίζεται απόλυτα με την διαβίωση μεγάλης μερίδας πληθυσμού και κυρίως με την γενικότερη κοινωνική της διάσταση, αφού αφορά την δυνατότητα πρόσβασης από πλευράς διατροφής σε φθηνές και πλούσιες πηγές πρωτεΐνης. Άρα, το λογικό και ζητούμενο θα ήταν πώς η ιχθυοκαλλιέργεια δεν θα επηρεάσει την αλιεία και όχι το αντίστροφο. Επιπλέον τόνισε ότι με τη μελέτη αυτή, επιλέγεται ως μοντέλο χωροθέτησης αυτό της «συγκέντρωσης-συγκεντροποίησης» των μονάδων και περιορίζονται οι δυνατότητες ανάπτυξης των μικρών –μεμονωμένων και σε διασπορά. Αυτό το μοντέλο εν δυνάμει μπορεί να αποτελέσει μεγαλύτερη πηγή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, υπονομεύει την ισόρροπη ανάπτυξη επιμέρους περιοχών αφού η παρουσία μεγάλων πάρκων ιχθυοκαλλιέργειας δημιουργεί μονοσήμαντη εξάρτηση από έναν τομέα της οικονομίας και δημιουργεί ευθέως μεγάλη αντιπαράθεση χρήσεων γης, διευκολύνει τους μεγάλους επιχειρηματικά παίκτες και ανοίγει τον δρόμο στην εξαφάνιση των μικρών παραγωγών και στην οικονομική συγκέντρωση στα χέρια λίγων. Τέλος επεσήμανε ότι το μέλλον πάντως δεν είναι η ιχθυοκαλλιέργεια, αλλά η τόνωση των θαλάσσιων αλιευτικών αποθεμάτων, που τα τελευταία χρόνια μειώνονται δραματικά. Και είναι απορίας άξιο γιατί η Περιφέρεια δεν διαμαρτυρήθηκε για την πρόσφατη υπουργική απόφαση, όπου ενώ σε όλη την Ελλάδα οι μηχανότρατες θα μπορούν να αλιεύουν σε απόσταση 1 ½ μίλι από τις ακτές, στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα ισχύει το 1 μίλι. Επίσης απευθυνόμενος στον Πρόεδρο, τόνισε ότι θα ήταν σκόπιμο σε αυτό το θέμα να είχαν κληθεί -όπως προβλέπεται από τον κανονισμό- και εκπρόσωποι της παράκτιας αλιείας.
ε) Συμφώνησε με τη διοργάνωση συνεδρίου για το Sea Diamond, αλλά επεσήμανε και στηλίτευσε την εγκληματική αδράνεια και την ανικανότητα του κράτους, αλλά και τη διαπλοκή των επιχειρηματικών συμφερόντων που έχουν αφήσει κυριολεκτικά το οικοσύστημα της Καλντέρας στα χέρια του Θεού και της τύχης. Η κυβέρνηση αρνούμενη να αναλάβει τις ευθύνες της, δήλωσε ήδη δια του αρμόδιου υπουργού της ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την ανέλκυση. Έτσι μία οικολογική βόμβα επικείμενης καταστροφής αγνώστων διαστάσεων, εξακολουθεί να βρίσκεται στην Καλντέρα της Θήρας. Είναι στοιχειώδης υποχρέωση του κράτους ( άρθρο 24 του συντάγματος και Ευρωπαϊκή νομοθεσία) να αντιμετωπιστεί άμεσα το ναυάγιο που για 5 χρόνια οι Θηραίοι και άλλοι πολίτες αγωνίζονται να ανελκυστεί. Πέρα λοιπόν από το συνέδριο, η ανέλκυση του Sea Diamond πρέπει να είναι ο μόνος αδιαπραγμάτευτος στόχος που δεν επιδέχεται εκπτώσεις.
στ) Υποστήριξε κοινό ψήφισμα με την πλειοψηφία και τον Οικολογικό Άνεμο στο θέμα του ναυπηγείου του Νεωρίου αφού πρώτα επεσήμανε ότι το θέμα αυτό συζητείται στο Π.Σ. γιατί είναι πλέον προφανές ότι μόνες οι διαρκείς μαυρογιαλούρικες “υποσχέσεις” και “δεσμεύσεις” εκ μέρους κυβερνητικών στελεχών, ούτε θέσεις εργασίας διασφαλίζουν, ούτε ουσιαστικές πολιτικές ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας προωθούν. Καλές είναι οι αναθέσεις επισκευών πυροσβεστικών σκαφών και πλωτών δεξαμενών, και βέβαια να γίνουν, αλλά προφανώς δεν φτάνουν. Η λύση δεν μπορεί θα δοθεί μέσα από κοντόφθαλμους σχεδιασμούς άμεσης μεν αλλά βραχύβιας απόδοσης και αποτελεσματικότητας, αλλά μόνο μέσα από έναν συνολικό σχεδιασμό ανασυγκρότησης και παραγωγικής ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις κοινοτικών στελεχών, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει την κατασκευή πλοίων, εφόσον υπάρξουν κοινοπρακτικά σχήματα στα οποία θα έχει συμμετοχή το Ελληνικό Δημόσιο, στα πλαίσια βέβαια ενός εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού, κάτι το οποίο θα συνέβαλε καθοριστικά στα κρίσιμα προβλήματα της ακτοπλοϊας. Το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία τέτοια διεκδίκηση, π.χ. για το Νεώριο, έρχεται να επιβεβαιώσει το κυβερνητικό έλλειμμα σχεδιασμού αλλά κυρίως την απουσία πολιτικής βούλησης να συγκρουστεί με τα όποια εφοπλιστικά συμφέροντα προτάσσοντας το δικαίωμα στην εργασία και την ανάπτυξη του τόπου. Η στήριξη μας προς τους εργαζόμενους του Νεωρίου Σύρου, είναι δεδομένη. Είναι βέβαιο πως οι αγώνες των εργαζομένων του Νεωρίου αν έχουν και τη δική μας ουσιαστική συμπαράσταση αλλά και των άλλων φορέων της περιοχής, είναι καθοριστικοί για το μέλλον του ναυπηγείου και τον πολύπλευρο ρόλο του στην ανάπτυξη της περιοχής μας. Σαν άμεση και ουσιαστική ανταπόκριση της περιφέρειας, πέρα από το όποιο ψήφισμα, παρότρυνε τον κ. Περιφερειάρχη, ανταποκρινόμενη η Περιφέρεια στη κραυγή αγωνίας του προέδρου των εργαζομένων ότι η ΔΕΗ θα κόψει άμεσα το ρεύμα στο ναυπηγείο, να αναλάβει πρωτοβουλία μεσολαβώντας στη Δ.Ε.Η για να διευθετηθεί το θέμα. (Ο Περιφερειάρχης δέχτηκε το αίτημα).
ζ) Συμφώνησε η επόμενη συνεδρίαση του Π.Σ. να γίνει στην ΚΩ ( πιθανή ημερομηνία Τρίτη 28 Ιουνίου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου