Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Εκτιμήσεις και προοπτικές μετά από πέντε μήνες παρουσία στα κοινά

Με απολογισμό, προβληματισμούς και προτάσεις για τη δράση στα δημοτικά συμβούλια αλλά και έξω από αυτά, πραγματοποιήθηκε η ανοιχτή συνέλευση της Δημοτικής Κίνησης "Πολίτες για τα νησιά μας.

Εισήγηση Θέκλας Κίζη για την ανοιχτή συνέλευση: 
 Αγαπητοί Συμπολίτες και συμπολίτισσες
Συναντηθήκαμε  στην δημοτική μας κίνηση Πολίτες για τα νησιά μας, μιας κίνησης ισότιμων ενεργών πολιτών προεκλογικά ,γιατί είχαμε ένα κοινό όραμα για την Τοπική αυτοδιοίκηση, δηλ. μια Τ.Α.στηριγμένη στις αρχές της εγγύτητας και προσβασιμότητας, της επικουρικότητας και της τοπικής αυτονομίας ,μιάς Τ.Α. που να διασφαλίζει την άμεση συμμετοχή των πολιτών, τον δημόσιο χώρο,  να στηρίζεται στην ανακατανομή των φορολογικών πόρων από την κεντρική εξουσία προς την αυτοδιοίκηση, χωρίς την επιβολή νέων, με κριτήρια γεωγραφικά, πληθυσμιακά, κοινωνικά, αναπτυξιακά και να προκύπτει από τον θεσμό της απλής αναλογικής.Υποστηρίξαμε πως η Τ.Α. πρέπει να συνδέεται με την τοπική δημοκρατία και την ποιότητα ζωής σαν δίχτυ ασφάλειας σε καιρούς κρίσης, αφού έτσι διασφαλίζεται η σχέση κράτους – κοινωνίας.

Αντιταχθήκαμε στους Καλλικρατικούς Δήμους, γιατί οι συγχωνεύσεις μοναδικό σχεδιασμό τους είχαν την εφαρμογή του Μνημονίου στην Τ.Α.και την συμβολή τους στην αποπληρωμή του χρέους.
Απαιτήσαμε έναν Δήμο χωρίς την έπαρση των αρχόντων,χωρίς συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις και προτείναμε ένα εναλλακτικό μοντέλο βιώσιμης και ισόρροπης ανάπτυξης,, με σεβασμό στον φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο.

Σήμερα τι έχουμε;

*Εχουμε μια αυτοδιοίκηση με ελάχιστους πόρους και με υποστελεχομένες υπηρεσίες. Η αυτοδιοικηση στη χώρα μας διαχειρίζεται το 3.1% του ΑΕΠ έναντι του
17,2% που είναι ο μέσος όρος της Ε.Ε.
*Εχουμε το καθεστώς του Καλλικράτη να περιορίζει τα έσοδα της αυτοδιοίκησης στο 2,4% του εισοδήματος των φυσικών και νομικών προσώπων και στο 4% του ΦΠΑ, τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους [ΚΑΠ] να επωμίζονται τα λειτουργικά έξοδα και την μισθοδοσία,. ενώ δεν γίνεται κουβέντα για την απόδοση των ήδη παρακρατημένων πόρων.
*Εχουμε μιά άγρια περικοπή το 2010 ,1.5 δις [900.000.000 ευρώ ΚΑΠ και 600.000 000 ευρώ ΣΑΤΑ] από θεσμοθετημένους πόρους της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης και μιά προβλεπόμενη περικοπή στο μνημόνιο για το 2011-2013  στα 3 δις.
Από τις συνενώσεις των «προβληματικών δήμων» εξοικονομήθηκαν 160.000.000 ευρώ μέχρι σήμερα  κέρδος, έναντι 1,5 δις ευρώ ετησίως που εξαγγέλθηκε με την εφαρμογή του Καλλικράτη [συνέντευξη Ραγκούση-Παπακωνσταντίνου 3.4.11]
*Εχουμε έναν προυπολογισμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης του Ν.Αιγαίου,που αν διαιρέσουμε τα έσοδά του δια του πληθυσμού, αποδίδεται το ποσό  των 190 ευρώ ανά κάτοικο, έναντι των 30.000 ευρώ ανά κάτοικο ,που αντιστοιχεί το φέσι του χρέους που κληρονομήσαμε από την κακοδιαχείριση των κυβερνήσεων της χώρας μας τα μεταπολιτευτικά χρόνια.

Στον Δήμο της Νάξου και Μικρών Κυκλάδων η τελευταία δόση της ΣΑΤΑ κόπηκε με αποτέλεσμα οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες κυρίως της ορεινής Νάξου και των μικρών νησιών, να έχουν στην διάθεσή τους ελάχιστους πόρους για αναπτυξιακές δραστηριότητες .Το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ σταμάτησε για να αντικατασταθή από το ΕΛΛΑΔΑ, αφήνοντας στον αέρα προγράμματα κυρίως της Δρυμαλίας, ενώ τα μηνύματα από το ΕΣΠΑ είναι ότι η χρηματοδότησή του είναι ελλειματική.Αυτός εξάλλου ήταν ο λόγος, που το έργο των δικτύων αποχέτευσης των 6.500.000 ευρώ εντάχθηκε με την συμβουλή του υφυπουργού ανάπτυξης , σε πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ.
Οι Δήμοι φαίνεται ότι θα καλύψουν τις ανάγκες τους με αύξηση των ιδίων πόρων , το 2011 κατά 600.000.000 ευρώ, που θα προστεθούν στο 1 δις. των ήδη εισπραττόμενων ανταποδοτικών, αφού κατά ομολογία του κ.Ραγκούση <Η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση κατατάσσεται στις τελευταίες σειρές των ευρωπαϊκών ΤΑ, από άποψη ποσοστού συμμετοχής των ιδίων εσόδων στα συνολικά τους έσοδα. Η ενίσχυση της αποδοτικότητας των τοπικών εσόδων αναμένεται να δημιουργήσει αφενός μεν περισσότερα έσοδα στους ΟΤΑ αφετέρου δε, μεγαλύτερη ευελιξία και σταθερότητα στα αντίστοιχα μακροοικονομικά μεγέθη>. Με άλλα λόγια εκχώρηση υπηρεσιών της Τ.Α. σε ιδιώτες .

Αυτά σήμερα, που η κρίση του χρέους αφήνει  το 50% των απασχολούμενων στον τουρισμό ανασφάλιστων, με την μαύρη εργασία να θριαμβεύει, τα προγράμματα της αποκαλούμενης απασχολησιμότητας να μοιράζουν ελεημοσύνη για ένα 5μηνο σε 92000 δικαιούχους σε όλη την χώρα!, ενώ το αξιόμαχο δυναμικό των ηλικιών 25-34 να ανεβάζει την ανεργία στην περιοχή μας στο 21,3% και 700 ξενοδοχουπάλληλοι στο Ν.Αιγαίο να παραμένουν απλήρωτοι .Η αγορά έχει κάτσει, η οικοδομή πάγωσε, τα δάνεια τρέχουν, οι οικονομικοί μετανάστες περιθωριοποιούνται.

Μετά από μια πορεία 5 μηνών τι είδαμε;

Τους 5 αυτούς μήνες ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, με ευθύνη της εκλεγμένης πλειοψηφίας και του Δημάρχου ακολούθησε υποχρεωτικά τον Οδικό Χάρτη  κρίσιμων ενεργειών του Υπουργείου Εσωτερικών προκειμένου να συγχωνευθούν 6 πρώην δήμοι και το ανθρώπινο δυναμικό τους σε έναν, τόσο χωρικά όσο και ηλεκτρονικά, μέσα σε κυκεώνα ασαφών οδηγιών, ελλιπών διατάξεων και προχειρότητας και έκανε προσπάθεια ώστε να λειτουργήσει η καθημερινή εξυπηρέτηση του πολίτη .
 Τι παρέλαβε η νέα δημοτική αρχή
 1.Εναν δήμο Δρυμαλίας, που η οικονομική του κατάσταση  έχει μόλις σήμερα ξεκαθαρισθή από δυσλειτουργίες και διαχειριστικές ασάφειες.
2.Την ΑΡΙΑΔΝΗ ΑΕ διαλυμένη και χρεωμένη
 3.Ενα πολυδύναμο κοινωφελές κέντρο στη Δρυμαλία με απλήρωτο προσωπικό 4.Εναν πρώην Δήμο Νάξου με πολλά προβλήματα κακοδιαχείρισης και έλλειψης συντήρησης των υποδομών του, αποξενωμένο από τους δημότες
 5.Μία κοινωφελή επιχείρηση πρώην δήμου Νάξου με 180.000 ευρώ χρέος στο ΙΚΑ , σε επίσχεση εργασίας της απλήρωτης επί 20μηνο διευθύντριάς του και 150.000 ευρώ χρέος στους εργαζόμενους από προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα [ΚΔΑΠ, ΚΗΦΗ, βοήθεια στο σπίτι] , με αμφίβολη βιωσιμότητα.
 6.Ανοιχτά ζητήματα διαχείρισης στοιχειδών ,για την ποιότητα ζωής των πολιτών , θεμάτων ,όπως η ποιότητα νερού και η διαχείριση υδάτινων πόρων ,η διαχείριση απορριμμάτων , η κυκλοφορία στην πόλη, η συγκοινωνία και μεταφορές , το χωροταξικό και ο πολεοδομικός σχεδιασμός ,το ασαφές μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης ,το απροστάτευτο περιβάλλον, η πολιτιστική κληρονομιά .
  Στους 5 αυτούς μήνες Καλλικρατικής οργάνωσης του νέου Δήμου λειτούργησε 10 φορές το Δημοτικό Συμβούλιο με πάνω από 50 ώρες συνολικής διάρκειας.
Η μέχρι σήμερα λειτουργία του εγινε χωρίς πρότυπο εσωτερικό κανονισμό [είναι υπό διαμόρφωση από διαπαραταξιακή επιτροπή , μετά από πρότασή μας] , με τον πρόεδρό του να παίζει τον πρώτο ρόλο, αυταρχικά πολλές φορές, υπερβαίνοντας τον Δήμαρχο και τους αντιδημάρχους, ζητήματα που επανειλημμένα καταδικάσαμε.
Από την συγκρότηση των Επιτροπών Δήμου και Μικρών Κυκλάδων [Επιτροπές παραλαβής έργων , προμηθειών, ελέγχου επιχειρήσεων για τέλος  παρεπιδημούντων , ελέγχου σταυλισμού και ελέγχου ζωικής παραγωγής, προελέγχου καταστημάτων κλπ]  καθώς και από την σύνθεση και αρμοδιότητες της εκτελεστικής επιτροπής και επιτροπών ποιότητας ζωής και οικονομικής επιτροπής [βασικών οργάνων του Δήμου] βγαίνει το συμπέρασμα, πως ο Καλλικρατικός Δήμος έχει δομή δημαρχοκεντρική,  στηριγμένη στις δύο κυριαρχούσες παρατάξεις,  μεταφέροντας ατυχώς το πνεύμα του δικομματισμού στην Τ.Α.
 Η Κίνησή μας από τις πρώτες νέες δημοτικές μέρες σε συνάντηση με τον Δήμαρχο έκφρασε την θέση μας για  συμμετοχή στις θεσμοθετημένες επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου και των ΝΠΔΔ .Η θέση της συμμετοχής και εκπροσώπησής μας στα όργανα του Δήμου δηλώνει την θέλησή μας να συμβάλλουμε με τις θέσεις μας στη διαμόρφωση προτάσεων και λύσεων σε χρονίζοντα προβλήματα, να τα συζητήσουμε με συμπολίτες μας και να ακουστεί η φωνή μας.Οι πολίτες για τα νησιά μας ζήτησαν οι επιτροπές να στελεχωθούν με βάση αξιοκρατικά κριτήρια προς όφελος του τόπου και όχι με προεκλογικές δεσμεύσεις.
Παρόλη την συμμετοχή μας στις παρακάτω επιτροπές και ΝΠΔΔ η πολιτική συγκρότησής τους δεν ήταν στο σύνολό τους αντικειμενική αλλά προέκυπτε είτε από την ανάγκη ελέγχου και υποστήριξης της δημοτικής πολιτικής τακτικής, είτε λόγω προεκλογικών υποχρεώσεων.Αυτοί ήταν και οι λόγοι μη υπερψήφισής τους από την εκπρόσωπό μας στον Δήμο.
Μετά από πρόταση της Κίνησης
*Στην επιτροπή συγκοινωνιών και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων συμμετέχουν οι συμπολίτες μας Κ.Απιδόπουλος και ο Λ.Βερύκοκκος
* Στην επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης η συμπολίτισσα Αναστασία Περιστερακη
*Στην επιτροπή διαβούλευσης οι συμπ.Λ.Βερύκοκκος με αναπληρωματικό τον Μ.Φραγκίσκο και ο Μανώλης Βασαλάκης εκ μέρους του Εμπορικού Συλλόγου
*Στο ΝΠΔΔ πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο συμπ. Αν.κοντοπίδης
*Στο ΝΠΔΔ οι συμπ.καθηγητές Χατζηπέτρος και Αν.Φραγκίσκος και εκ μέρους της ΕΛΜΕ η συμπ. Ζωή Τζανίνη
*Στο ΝΠΔΔ για τον πολιτισμό, παιδεία, περιβάλλον ,αθλητισμό οι συμπ.Ανθή Περιστεράκη και Δημήτρης Βασαλάκης
*Στην κοινωφελή επιχείριση η συμπ.Θέκλα Κίζη
Στο 5μηνο αυτό συγκροτήθηκαν και λειτούργησαν οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες και διαμόρφωσαν το ετήσιο τεχνικό τους πρόγραμμα.

Η συνολική μας εκτίμηση είναι ότι και η νέα δημοτική αρχή, παρά την  εικόνα ενός ανοιχτού δήμου,  που εμφανίζει και παρά τις προσδοκίες και την ανοχή του κόσμου μπροστά στις δυσκολίες των συνενώσεων και την απειρία του πρώτου καιρού  φαίνεται να ψάχνει τον βηματισμό της, οι ανάγκες να την υπερβαίνουν, να μην έχει ξεκάθαρο όραμα και συντονισμένο σχεδιασμό. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα δεν έχει υποβάλει τον προυπολογισμό του ενιαίου δήμου. Δεν υποτιμάμε τις δυσκολίες που βρήκε ,δεν τις πρόβαλε όμως στον κόσμο, ούτε ανακοίνωσε τι δήμους παρέλαβε ούτε και ανάδειξε την αυτοδιοικητική πραγματικότητα του Καλλικράτη, με κορυφαίο παράδειγμα το δημοκρατικό έλλειμμα στις Μικρές Κυκλάδες. Ακολουθεί σχεδιασμούς που έρχονται στο Δ.Σ., από την προηγούμενη δημοτική αρχή χωρίς αμφισβήτηση π.χ. έργα ΕΓΝΑΤΙΑΣ , το δίκτυο αγωγών στην παραλία με τις αμμοθίνες , την άκριτη εκμετάλλευση των παραλιών, την υποβάθμιση της αξίας μονοπατιών και του φυσικού πλούτου, την συνέχιση της πολιτικής των τσιμεντοστρώσεων κλπ .

Η θέση  της Δημοτικής μας Κίνησης στον Δήμο

Η Κίνησή μας αμέσως μετά τις εκλογές , όπως αποφασίστηκε στην συνέλευση των μελών της, λειτούργησε ανοιχτά την γραμματεία ανελλιπώς πριν από κάθε δημοτικό συμβούλιο, ώστε οι θέσεις της εκπροσώπου μας να αντανακλούν ,όσο είναι δυνατόν, μια συλλογικότητα.
Η στάση μας στο δημοτικό συμβούλιο και στις επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν συνάρτηση των θέσεών μας για μια βιώσιμη ανάπτυξη, για την περιφρούρηση του περιβάλλοντος, για την προβολή του φυσικού μας πλούτου, για την ισόρροπη ανάπτυξη του δήμου μετά τις συνενώσεις. Ηταν ορθολογιστική , δημιουργικά αντιπολιτευτική και όσο μπορούσε τεκμηριωμένη.
Στο διάστημα αυτό
     *  Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο εναντιωθήκαμε στην φιλοσοφία του Καλλικράτη ,του μνημονίου και της χρεοκρατίας ,ενώ υποστηρίξαμε τα δικαιώματα των εργαζομένων στον Δήμο στην Γ.Συνέλευση του σωματείου τους
       *Απαιτήσαμε μια δημοκρατικότερη λειτουργία του Δ.Σ. και προτείναμε μια διαπαραταξιακή επιτροπή για την διασφάλισή της.
·         Καταψηφίσαμε αιτιολογημένα τον τρόπο συγκρότησης των επιτροπών του Δήμου
·         Αναπτύξαμε τις θέσεις μας κατά των συνενώσεων των σχολείων με κριτήρια παιδαγωγικά προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας
·         Καταψηφίσαμε συνεχιζόμενα έργα , που ήταν ήδη σχεδιασμένα ανορθολογικά [Δίκτυα αποχέτευσης πρώην δημοτικών κοινοτήτων 6.281.400 ευρώ] και άλλα που αφορούσαν ατελείωτες τσιμεντοστρώσεις – πλακοστρώσεις
·         Υποστηρίξαμε την ανάγκη ολοκλήρωσης χωροταξικού σχεδιασμού, μέσα από τον οποίο θα προστατεύεται ο φυσικός πλούτος
·         Προτείναμε θέσπιση επιτροπών διαχείρισης περιοχών natura
·         Υπερασπισθήκαμε τις θέσεις μας για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και προτείναμε κατάρτιση ειδικής μελέτης εναλλακτικού τουρισμού και επικέντρωσης στην ηλεκτρονική προβολή
·         Στην δημοτική κοινότητα της Χώρας υπερασπισθήκαμε τους ελεύθερους χώρους [ΚΕΓΕ], την ποιότητα ζωής των κατοίκων, τις ελεύθερες ακτές
·         Υποστηρίξαμε το κέντρο της Χώρας ελεύθερο από αυτοκίνητα, με συνεχή ροή περιφερική επιβατικού μέσου και περιφερικά παρκιν, χρήση ποδηλάτου με τις αντίστοιχες υποδομές
·         Υπερασπιστήκαμε τους αιγιαλούς και τις αμμοθίνες από την καταπάτησή τους από τους ενοικιαστές, με στοιχεία του ίδιου του Δήμου
·         Υπερψηφίσαμε το ολοκληρωμένο σχέδιο Αστικής Ανάπλασης του ιστορικού μεσαιωνικού κέντρου της Χώρας και του Μπούργκου και την ένταξή του στο ΕΣΠΑ
·         Αμφισβητήσαμε τον τρόπο απένταξης έργων στην Δρυμαλία και ζητήσαμε να ενταχθούν στο τεχνικό πρόγραμμα , προς όφελος της ισόρροπης ανάπτυξης [π.χ. βυζαντινό πάρκο, ανάπλαση μονοπατιών]
·         Παρουσιάσαμε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την διαχείριση των απορριμμάτων με παραστάσεις τόσο στην δημοτική αρχή όσο και στο δημοτικό συμβούλιο.Απαιτήσαμε ειδική συνεδρίαση γιαυτό και προτείναμε την δημιουργία επιτροπής περιβάλλοντος στο Δημοτικό Συμβούλιο.
·         Αναπτύξαμε την δική μας άποψη, μέσα από την κριτική μας για το τεχνικό πρόγραμμα , για μια βιώσιμη ανάπτυξη της Νάξου.Στην κριτική μας υποστηρίξαμε , ότι οι τοπικές και δημοτικές κοινότητες αφέθηκαν αβοήθητες , με ελάχιστους πόρους , στην κατάρτιση ενός τεχνικού προγράμματος ,στην πλειονότητα πλακοστρώσεων-τσιμεντοστρώσεων και μερεμετιών και καταψηφίσαμε ένα πρόγραμμα χωρίς όραμα και αναπτυξιακό σχεδιασμό ,τόσο στη επιτροπή διαβούλευσης, όσο και στο δημοτικό συμβούλιο.Από τα παρακάτω ποσά γίνεται κατανοητό ότι οι συνεχιζόμενες δράσεις επικρατούν στο σύνολο του τεχνικού προγράμματος.
·        
Συνεχιζόμενες Δράσεις τ. Δήμου Νάξου: 11.371.162,56€
Συνεχιζόμενες Δράσειςτ.ΔήμουΔρυμαλίας: 1.157.410,60€
ΣΑΤΑ Δημοτικών & Τοπικών Κοινοτήτων:1.360.000,00€
Γενικά Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων:1.021.098,00€
Συνεχιζόμενες Δράσεις Δ. Κ. Κουφονησίου: 774.140,62€                  
Συνεχιζόμενες Δράσεις Δ. Κ. Ηρακλειάς:1.329.117,73€
Συνεχιζόμενες Δράσεις Δ. Κ. Σχοινούσας   860.929,42€
Συνεχιζόμενες Δράσεις Δ. Κ. Δονούσας  1.819.637,41€  
·        
Στον προυπολογισμό του Λιμενικού Ταμείου αμφισβητήσαμε την ρεαλιστικότητά του και αναδείξαμε ότι σέναν προυπολογισμό 4500000 ευρώ λείπει η προοπτική νέου κομβικού λιμανιού σε συνεργασία με τον δήμο, ενώ φαίνονται υπέρογκες οι δαπάνες για την μελέτη αποκατάστασης του παληού.
·         Εναντιωθήκαμε στον αποκλεισμό της εκπροσώπησης των δημοτικών κοινοτήτων των Μικρών Κυκλάδων από το δημοτικό συμβούλιο και την υποκατάσταση της ψήφους τους από τους τοπικούς αντιδημάρχους.

Οι παραπάνω θέσεις μας προβάλλονταν ,όσο ήταν εφικτό , στον τύπο και την κοινή γνώμη ,είτε με δελτία τύπου είτε με συνεντεύξεις της δημοτικής μας συμβούλου και μελών της Κίνησης.

              Η λειτουργία της Κίνησης στην κοινωνία

Η συνεχής προσπάθεια της γραμματείας να ανταποκριθεί στις ανάγκες της παρουσίας μας στο δημοτικό συμβούλιο, που πολλές φορές συγκαλείτο έκτακτα, να τεκμηριώσει τα επιχειρήματά μας και να επεξεργασθεί τις θέσεις μας σέναν ορυμαγδό θεμάτων δημιούργησε μια εσωστρέφεια, έκλεισε την κίνηση στα πλαίσια της γραμματείας. Αυτό ήταν, ως ένα βαθμό αναπόφευκτο, αφού η κίνησή μας έπαιρνε για πρώτη φορά μέρος στον δήμο και  όφειλε να παρακολουθήσει την καλλικρατική πραγματικότητα και να την αντιμετωπίσει.
Ετσι οι θεματικές επιτροπές τουρισμού, πολιτισμού, ποιότητας ζωής, περιβάλλοντος-χωροταξίας-υποδομών, πρωτογενούς παραγωγής, παιδείας –υγείας υπολειτούργησαν και  δεν αξιοποιήσαμε συμπολίτες μας, δεν ανοιχτήκαμε σε συνεργάτες μας .Θέσεις ολοκληρωμένες διαμορφώσαμε μόνον για την διαχείριση των απορριμμάτων ,καθώς και πλαίσιο θέσεων για την ποιότητα ζωής στην Χώρα, που δεν αξιοποιήθηκε αναλόγως.
Στο 5μηνο κάναμε δουλειά γραφείου και προετοιμασίας των δημοτικών συμβουλίων.
Σαν κίνηση πολιτών δεν συνδιαμορφώνουμε τις θέσεις μας με τα ίδια τα μέλη μας και την κοινωνία και δεν τις επικοινωνούμε μαυτή. Νομίζουμε πως αυτή πρέπει νάναι η προοπτική της κίνησης το επόμενο διάστημα.
Μέσα από συζητήσεις με τα συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων, μέσα από περιοδείες,  να εντοπίσουμε προβλήματα και να συμβάλλουμε με τις τοπικές κοινότητες στην λύση τους. Παράλληλα, γνωστοποιώντας θέματα συζήτησης, άς προσκαλέσουμε σε ανοιχτές συγκεντρώσεις όσους ενδιαφέρονται γι’αυτά, αποκαθιστώντας έναν διάλογο με την κοινωνία, υιοθετώντας το φόρουμ διαλόγου του πολίτη.
Θέματα σαν η ήπια-βιώσιμη ανάπτυξη, η αναγκαιότητα του χωροταξικού σχεδιασμού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η προστασία του κοινού μας πλούτου, της πολιτιστικής κληρονομιάς, η ανάδειξη και ερμηνεία των τοπίων, η ποιότητα ζωής των πολιτών, ζητήματα κοινοτικής υγείας και παιδείας, βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, η πρακτική της κομποστοποίησης, της ποιότητας των παραγόμενων προιόντων, η φέρουσα ικανότητα της ζωικής παραγωγής και τέλος η ανάπτυξη της κοινοτικής οικονομίας, με παζάρια αλληλεγγύης και ανταλλαγής προιόντων, και ότι οι χαλεπές αυτές μέρες φέρουν, είναι μια πρώτη  απαρίθμηση, που παρουσιάζεται σήμερα για συζήτηση.
 Υπάρχουν, όμως και ζητήματα καθημερινής τρέλλας, όπως μπαζώματα οικοπέδων, σκουπιδότοποι, παράνομα παρκαρίσματα, αδιάβατα πεζοδρόμια, κατεστραμμένα μονοπάτια, εγκαταλειμμένα κτήρια [περίπτωση Αλυκού] κλπ.
 Να κάνουμε κάτι γιαυτά , κάτι πρακτικό γιά να τα αναδείξουμε.
Παραθέτουμε μερικές ιδέες, για να τις συζητήσουμε στην συνέλευση.
*Φωτογραφίζουμε ότι κακό και …καλό βρίσκουμε, κάτι σαν φωτογραφική καμπάνια…Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και το προβάλλουμε.[Συνεργασία με τα μπλόγκς]
*Υιοθετούμε ένα μονοπάτι, σε συνεργασία με τους περιπατητές, το σηματοδοτούμε, το συντηρούμε.
*Ανοίγουμε καμπάνια επιστροφής στον Δήμο του κρατικού πλέον ερειπίου του Αλυκού [ πριν πουληθή στην τρόικα] , πρόταση αξιοποίησής του [μικρό μουσείο προβολής αμμοθίνων-κέδρων] σε συνδιασμό με δημοτικό αναψυκτήριο.
*Συνέχιση του ενδιαφέροντός μας για τον πύργο του Χειμάρρου και του όρους του Ζα
*Δενδροφύτευση στον Δανακό
*Ανοιχτή εκδήλωση για την ανακύκλωση μετά το κλείσιμο των σχολείων [ αγάλματα στην πλατεία με ανακυκλωμένα]
* Μια μέρα στην Χώρα με ποδήλατο
*Καθαρισμός του πευκώνα στο ΚΕΓΕ
*Απόδοση του χώρου του ΚΕΓΕ σε δημοτικό εκπαιδευτικό πάρκο κλπ.

Βέβαια, η καλοκαιρινή περίοδος δεν είναι κατάλληλη, αλλά ας προσπαθήσουμε, με μικρές χρήσιμες παρεμβάσεις.Ας γίνουμε πολίτες για τα νησιά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου